fredag 6 november 2009

Pizzakit!

Ikväll ska vi som sagt ha fredagsmys här hemma. Alla ska ta med sig ett "pizzakit" och valfri topping! Jag tänkte att jag skulle vara smart och förbereda lite så jag hackade i ordning fruktsalladen och vispade grädden. Så tänkte jag att jag slänger ihop pizzan också så blir det åtminstone en person mindre som ska stå där och trängas ikväll. Jag tar fram degen, läser på förpackningen att man ska rulla ut den. Jag rullar och rullar men ingenting händer, äh, jag tar väl fram kaveln, det måste ju vara smidigare. Men inte heller det går...Då ser jag att man skulle ju faktiskt ha RULLAT ut den för den var ju färdigkavlad. Jag gjorde allt för att försöka rädda degen, men försent!!! Bara att åka och köpa ny då, så går det när man försöker vara duktig!! Nu ska jag fortsätta här hemma, hoppas ni andra lyckas bättre...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar